...
П’ятниця, 5 Грудня, 2025
5.4 C
Kyiv

Adobe купує Semrush за 1,9 мільярда доларів, щоб розширити інструменти видимості бренду

19 листопада 2025 року Adobe уклала остаточну угоду про придбання Semrush Holdings за 1,9 мільярда доларів готівкою, заплативши 12 доларів за акцію за платформу пошукової оптимізації. Придбання знаменує зусилля Adobe вирішити зростаючу стурбованість маркетологів щодо видимості бренду, оскільки споживачі все частіше звертаються до великих мовних моделей для отримання інформації замість традиційних пошукових систем.

Згідно з оголошенням Adobe, угода поєднує в собі можливості оркестровки клієнтського досвіду Adobe з рішеннями Semrush для генеративної оптимізації двигуна на основі даних і пошукових систем. Компанія Semrush заслужила репутацію, допомагаючи компаніям керувати видимістю бренду та охопленням аудиторії за допомогою своїх технологій SEO та GEO.

Ціна в 12 доларів за акцію є значною надбавкою до ціни закриття Semrush у 6,76 доларів 18 листопада 2025 року. До оголошення про придбання ринкова вартість Semrush була трохи вищою за 1 мільярд доларів. У 2021 році компанія вийшла на Нью-Йоркську фондову біржу.

Для Adobe, ринкова вартість якої перевищує 135 мільярдів доларів, угода є відносно скромним придбанням. Однак ця угода спрямована на усунення певної стратегічної прогалини в портфоліо продуктів Adobe, оскільки штучний інтелект змінює те, як споживачі відкривають бренди та продукти в Інтернеті.

Трансформація пошуку ШІ керує стратегічним обґрунтуванням

«Помітність бренду змінюється завдяки генеративному штучному інтелекту, і бренди, які не скористаються цією новою можливістю, ризикують втратити релевантність і дохід», — заявив Аніл Чакраварті, президент Adobe Digital Experience Business, згідно з оголошенням компанії 19 листопада. Придбання позиціонує Adobe, щоб допомогти маркетологам зрозуміти, як їхні бренди відображаються у власних каналах, великих мовних моделях, традиційних пошукових системах і в Інтернеті.

Помітність бренду виявилася критичною проблемою для керівників відділу маркетингу протягом 2025 року. Дані Adobe Analytics показали, що в жовтні трафік від генеративних джерел штучного інтелекту до роздрібних сайтів у США зріс на 1200% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Ця драматична зміна демонструє зростаючу залежність споживачів від таких платформ штучного інтелекту, як ChatGPT, Gemini від Google і Perplexity, для отримання рекомендацій і рішень про покупку.

Semrush вирішує ці зміни за допомогою своїх можливостей генеративної оптимізації двигуна, розроблених разом із традиційним досвідом SEO, накопиченим протягом більш ніж десяти років. «Adobe є лідером галузі в тому, що допомагає маркетологам створювати персоналізовані клієнтські враження в масштабі. З появою LLM і пошуку на основі штучного інтелекту бренди повинні розуміти, де і як їхні клієнти залучаються до цих нових каналів», — заявив Білл Вагнер, виконавчий директор Semrush, у повідомленні від 19 листопада.

Придбання об’єднує взаємодоповнюючі технології. Adobe забезпечує керування взаємодією клієнтів за допомогою продуктів, зокрема Adobe Experience Manager, Adobe Analytics і нещодавно представленого Adobe Brand Concierge. Semrush надає спеціалізований досвід в оптимізації вмісту як для традиційних пошукових систем, так і для нових платформ ШІ, які синтезують інформацію з багатьох джерел.

Зростання клієнтів підприємства демонструє ринковий попит

Згідно з повідомленням від 19 листопада, Semrush повідомила про 33% річне зростання регулярного доходу в сегменті корпоративних клієнтів протягом останнього кварталу. Серед основних клієнтів Amazon, JPMorganChase і TikTok. Ці відносини демонструють здатність Semrush обслуговувати складні маркетингові організації, які потребують комплексних рішень для просування бренду.

Підхід платформи відрізняється від традиційних інструментів SEO тим, що стосується того, як бренди виглядають у відповідях, згенерованих ШІ. Оскільки великі мовні моделі все більше покладаються на результати традиційних пошукових систем, стратегії оптимізації вмісту повинні враховувати те, як системи ШІ синтезують і цитують інформацію. Semrush розробив методологію для забезпечення видимості брендів, оскільки платформи ШІ стають основними каналами відкриття.

Відповідно до оголошення, наразі Adobe дозволяє 99% компаній зі списку Fortune 100 використовувати штучний інтелект для трансформації своєї діяльності. Додавання можливостей Semrush дозволяє Adobe задовольнити зростаючу потребу цих корпоративних клієнтів у комплексному управлінні видимістю бренду через традиційні та штучні канали виявлення.

Угода відображає ширші галузеві тенденції щодо автоматизації маркетингу та рішень на основі ШІ. Дані McKinsey свідчать про те, що протягом 2024 року в агентський штучний інтелект було вкладено 1,1 мільярда доларів США інвестицій, а з 2023 по 2024 рік кількість оголошень про роботу, пов’язаних із цією технологією, зросла на 985%.

Деталі транзакції та регуляторні міркування

Угода вимагає схвалення акціонерів Semrush і регуляторних органів. Adobe заручилась зобов’язаннями засновників Semrush та інших акціонерів, які представляють понад 75% голосів компанії, проголосувати за транзакцію. Рада директорів як Adobe, так і Semrush схвалила придбання.

Wachtell, Lipton, Rosen & Katz є юридичним радником Adobe. Centerview Partners виступає ексклюзивним фінансовим радником Semrush, а Davis Polk & Wardwell надає юридичні консультації. Компанії очікують закрити угоду протягом першої половини 2026 року за стандартних умов закриття.

У 2022 році Adobe зробила спробу значно більшого придбання, запропонувавши придбати компанію Figma, що розробляє програмне забезпечення для співпраці, приблизно за 20 мільярдів доларів. Ця трансакція стала б найбільшою угодою Adobe за всю історію. Придбання Figma зазнало краху в грудні 2023 року після того, як регулятор Сполученого Королівства попередив, що це, ймовірно, зашкодить інноваціям. Adobe заплатила Figma 1 мільярд доларів за розірвання контракту, коли компанії відмовилися від угоди.

Трансакція Semrush стикається з менш очевидними регуляторними перешкодами, враховуючи різну динаміку ринку. Ця угода поєднує в собі платформу взаємодії з клієнтами Adobe зі спеціалізованими інструментами пошукової оптимізації Semrush, а не консолідує прямих конкурентів.

Купуйте рекламу на PPC Land. PPC Land має стандартні та нативні формати оголошень через основні DSP і рекламні платформи, такі як Google Ads. За допомогою аукціонної CPM ви можете охопити професіоналів галузі.

Дізнайтесь більше

Стратегічне позиціонування в мінливому ландшафті пошуку

За даними Wall Street Journal, з 2025 року по листопад акції Adobe впали більш ніж на 20%. Інвестори чекали, щоб побачити, чи зможе Adobe зарекомендувати себе як потужний центр штучного інтелекту, конкуруючи з новими платформами на базі штучного інтелекту та визнаними технологічними гігантами, які розширюють свою діяльність у сфері корпоративних маркетингових інструментів.

Акції Semrush також зазнали тиску протягом 2025 року на тлі ширших розпродажів технологічних акцій. Компанія наголосила на застосуванні штучного інтелекту, особливо щодо пошукової оптимізації. Нещодавно компанія Semrush представила інструменти, які допомагають маркетологам підвищувати й вимірювати ефективність за допомогою традиційних механізмів SEO та штучного інтелекту, зокрема ChatGPT, Gemini та Perplexity.

Придбання дозволяє Adobe більш ефективно конкурувати, оскільки методи оптимізації пошуку адаптуються до платформ ШІ. Дослідження, опубліковані протягом 2025 року, показали, що традиційні навички SEO залишаються актуальними, оскільки платформи штучного інтелекту покладаються на результати пошукових систем для отримання вихідного матеріалу. Однак маркетологи повинні розширити свої підходи, щоб забезпечити видимість, коли системи ШІ синтезують інформацію з багатьох джерел.

У вересні 2025 року Adobe вдруге підвищила свій прогноз на фінансовий рік, показавши, що витрати на штучний інтелект починають приносити віддачу. Компанія повідомила, що клієнти вибирають більше преміальних пропозицій для доступу до нових можливостей AI. Придбання Semrush розширює цю інвестиційну стратегію штучного інтелекту на пошукову оптимізацію та видимість бренду.

«Для нас це природний спосіб продовжувати рости в просторі, який є дуже важливим для наших існуючих клієнтів», — заявив Аніл Чакраварті в інтерв’ю Wall Street Journal. «Сьогодні кожен керівник відділу маркетингу думає про те, як вони відображаються в ChatGPT [and other platforms].”

Час транзакції збігається з інтенсифікацією уваги галузі на тому, як агенти штучного інтелекту забезпечують взаємодію споживачів. Оскільки автономні агенти вирішують більше завдань щодо покупок і досліджень від імені користувачів, традиційні рекламні моделі, що покладаються на візуальні враження та кліки, стикаються зі структурними проблемами. Придбання Semrush компанією Adobe вирішує ці зміни, надаючи маркетологам інструменти для оптимізації видимості бренду як у традиційних, так і за допомогою штучного інтелекту.

Хронологія

Резюме

ВООЗ: Adobe, компанія з програмного забезпечення для підприємств із вартістю 135 мільярдів доларів, погодилася придбати Semrush Holdings, публічну платформу для оптимізації пошукових систем, клієнтами якої є Amazon, JPMorganChase і TikTok. Аніл Чакраварті, президент Adobe Digital Experience Business, і Білл Вагнер, виконавчий директор Semrush, оголосили про угоду.

що: Adobe заплатить $12 за акцію всіма готівкою, щоб придбати Semrush, оцінюючи угоду приблизно в $1,9 млрд. Угода поєднує в собі інструменти оркестрування досвіду клієнтів Adobe із можливостями пошукової оптимізації Semrush і можливостями генеративної оптимізації двигуна, щоб допомогти маркетологам керувати видимістю бренду в традиційних пошукових системах і платформах ШІ.

Коли: Компанії оголосили про остаточну угоду 19 листопада 2025 року. Вони планують закрити угоду протягом першої половини 2026 року, очікуючи схвалення акціонерів і регуляторного дозволу.

Де: Придбання вплине на глобальні маркетингові операції, оскільки бренди все більше конкурують за видимість у великих мовних моделях, включаючи ChatGPT, Google Gemini та Perplexity. Semrush, штаб-квартира якої знаходиться в Бостоні, буде інтегрована в Adobe Digital Experience Business, яка обслуговує 99% компаній зі списку Fortune 100.

чому: Помітність бренду зазнає фундаментальних змін, оскільки споживачі переходять від традиційних пошукових систем до платформ штучного інтелекту для отримання інформації та прийняття рішень про покупку. Дані Adobe Analytics показали, що у жовтні 2025 року трафік із генеративних джерел штучного інтелекту на сайти роздрібної торгівлі в Сполучених Штатах зріс на 1200% порівняно з аналогічним періодом минулого року, що викликало гострий попит серед керівників маркетингу на інструменти, які оптимізують відображення брендів у відповідях, згенерованих штучним інтелектом, поряд із традиційними результатами пошуку.

Гаряче цього тижня

Google додає конфігурацію на основі ШІ до Search Console

Google запускає експериментальну функцію, яка дозволяє користувачам Search Console...

Amazon представляє моделі Nova 2 AI і запускає спеціальні інструменти Forge

Amazon запустив нові доповнення до свого портфоліо Nova AI,...

Приємні сходи забезпечені для паломників біля Маха Муні Будди

05 грудня 2025 року Агентство новин М'янми 7 Виконувач обов’язків президента та...

Notion to Obsidian: причини змін і що ви отримаєте

Ви коли-небудь відчували, що ваш додаток для створення нотаток...

Теми

Google додає конфігурацію на основі ШІ до Search Console

Google запускає експериментальну функцію, яка дозволяє користувачам Search Console...

Приємні сходи забезпечені для паломників біля Маха Муні Будди

05 грудня 2025 року Агентство новин М'янми 7 Виконувач обов’язків президента та...

Notion to Obsidian: причини змін і що ви отримаєте

Ви коли-небудь відчували, що ваш додаток для створення нотаток...