Оскільки державні та місцеві органи влади борються з великими інвестиціями та плануванням, необхідним для створення широкосмугового Інтернету, надання дозволів на ці проекти стає ключовим питанням.
Штати відчайдушно прагнуть витратити гроші, які вони мають у своєму розпорядженні федеральної урядової програми капіталу, доступу та розгортання широкосмугового зв’язку на суму 42 мільярди доларів, але не менш відчайдушно намагаються переконатися, що ці проекти не загрузли в роках тяганини та проблем з дозволами.
Широкосмуговий зв'язок є головним компонентом майбутньої економіки держав і місцевостей. Але запуск проектів є, мабуть, однією з їхніх найбільших перешкод.
«Занадто часто розгортання широкосмугового зв’язку запобігається або відкладається через обтяжливі, непрозорі та дорогі процедури отримання дозволів, які існують на всіх рівнях влади — федеральному, штатному та місцевому», — сказав під час нещодавніх слухань конгресмен Річард Хадсон, республіканець від Північної Кароліни, який очолює підкомітет Комітету з питань енергетики та торгівлі Палати представників із зв’язку та технологій. «Ці непотрібні перешкоди не тільки збільшують витрати на розгортання, але й затримують прогрес для громад, які вже надто довго чекали».
На слуханнях у підкомітеті, де законодавці відмітили понад два десятки законопроектів, спрямованих на «оптимізацію» надання дозволів на широкосмуговий доступ, було запропоновано різноманітні рішення. Одні з найбільших виявлених проблем пов’язані з Законом про національну екологічну політику та Законом про збереження національної історичної пам’ятки, двома федеральними законами, які вимагають, щоб проекти отримували ретельні перевірки та схвалення від різних установ, що може тривати роками. Штати та місцевості часто мають схожі вимоги до перегляду.
Намагаючись скоротити ці періоди розгляду, законодавці запропонували низку юридичних змін, у тому числі запровадження чітких часових рамок перевірок, також відомих як «годинники пострілів», і обмеження зборів, які деякі вважають надмірними. Вони також виступали за те, щоб звільнити певні проекти, насамперед ті, що були на раніше порушених землях, від необхідності виконувати те, що Хадсон назвав «громіздким і дублюючим» оглядом, і прагнули зменшити перешкоди для розгортання на федеральних землях і посилити координацію між федеральними агентствами.
«Ці непотрібні перешкоди не тільки збільшують витрати на розгортання, але й затримують прогрес для громад, які вже надто довго чекали», — сказав Хадсон. «Нам потрібно вирішити ці виклики, якщо ми сподіваємось усунути цифровий розрив раз і назавжди».
Підкомітет направив різні законопроекти щодо вирішення проблем із наданням дозволів на широкосмуговий доступ до Комітету Палати представників з питань енергетики та торгівлі.
Групи широкосмугових мереж заявили, що така реформа необхідна, враховуючи деякі жахливі історії, свідками яких вони стали в різних штатах. Під час свідчень у вересні перед попереднім слуханням у підкомітеті Палати представників Джонатан Сполтер, президент і генеральний директор USTelecom — Асоціації широкосмугового зв’язку, сказав, що деякі члени намагалися отримати доступ до федеральної землі для реалізації проектів або їх зупинили через тривалі процеси розгляду.
І він зазначив, що збіги державних і місцевих перевірок також можуть спричинити хаос. У Міннесоті, наприклад, Спалтер сказав, що сільський широкосмуговий проект був зупинений більше ніж на шість місяців, поки заявник чекав на дозвіл на тестування ґрунту. Він також зазначив, що деякі уряди все ще вимагають паперових планів, тоді як Іллінойс може стягувати до 100 доларів за фут за розгортання оптоволокна в тунелях, що він назвав «великим, круглим, довільним числом — абсолютно не пов’язаним з фактичною роботою».
Федеральна комісія зі зв’язку також намагалася залишити свій слід. У вересні комісари проголосували за пошук шляхів «прискорення будівництва дротової та бездротової інфраструктури», — сказав голова Брендан Карр у своєму блозі. Представники агентства заявили після голосування, що державні та місцеві правила «перешкоджають установці та модернізації бездротових мереж, що призводить до фактичної заборони бездротових послуг 5G». Громадські коментарі щодо планів FCC, які є частиною порядку денного Build America, зараз відкриті.
Не всі поділяють ентузіазм деяких федеральних чиновників щодо прискорення процесу отримання дозволів, особливо в штаті та на місцевому рівні. Минулого місяця Конференція мерів США, Національна асоціація округів, Національна ліга міст і Національна асоціація телекомунікаційних спеціалістів і консультантів заявили, що Конгрес і Федеральна комісія з зв’язку мають намір випередити місцеву владу та перешкоджатимуть урядам притягувати підприємства до відповідальності, коли вони намагаються будувати проекти.
«Ці законопроекти являють собою безпрецедентне федеральне втручання в усталені місцеві процеси прийняття рішень, надаючи перевагу великим широкосмуговим, телекомунікаційним, бездротовим і кабельним компаніям за рахунок жителів і платників податків», — написали групи в спільному листі. «Ці законопроекти позбавляють місцеві органи влади можливості ефективно управляти інфраструктурою, побудованою на місцевих вулицях і в районах, не накладаючи взаємних зобов’язань на провайдерів».
Демократи в Конгресі так само стурбовані потенційною втратою місцевого контролю над певними процесами перегляду.
«Встановлення довільних термінів для державних, місцевих і племінних урядів для початку та завершення складних перевірок дозволів — під загрозою автоматичного схвалення будівництва — протидіє місцевим чиновникам, які відповідають за виконання роботи», — сказав у своїй вступній промові на слуханнях підкомітету минулого місяця конгресмен Френк Паллоун, демократ від Нью-Джерсі, який є високопоставленим членом Палати представників з енергетики та торгівлі. “Інші положення втратять здатність будь-якої місцевої громади захищати історичні та культурно важливі об'єкти – особливо для племінних громад. Загалом, ці ідеї звучать як реформи лише у Вашингтоні”.
