Трендовою темою сьогодні має бути впровадження ШІ в пошук. Це змушує багатьох технічних експертів замислюватися, чи означає це, що SEO може вмирати.
Завдяки експертам Google ця тема була детально розглянута під час нещодавнього епізоду Search Off the Record. Він розповів більше про те, як SEO продовжує залишатися незмінним, незважаючи на теорії багатьох людей.
Зрозуміло, що існує велика розбіжність, оскільки багато цифрових експертів і видавців не погоджуються з твердженнями Google про те, що нічого не змінилося, незважаючи на те, що штучний інтелект увійшов у сферу пошуку.
Джон Мюллер почав тему про те, що пошукова оптимізація виходить на шлях смерті, де роль штучного інтелекту в оптимізації пошукових систем була як позитивною, так і негативною. На цій ноті Гері Ілліс поділився кількома скептичними твердженнями про те, як SEO-спеціалісти були зайняті прогнозуванням наслідків SEO протягом багатьох років.

Зображення: DIW-AIgen
Люди говорили про кінець SEO з початку 2001 року, тому він, здавалося, не хвилювався. Але багато хто був здивований, побачивши, скільки взаємних посилань не спрацювало або навіть коли деякі не повірили, що Google пригнічує тактику. Більшість спекуляцій стосувалося пісочниці, яка заважала сайтам проводити ранжування. На той момент йшлося більше про те, що спеціалісти з пошукової оптимізації відступають або не пояснюють, що відбувається, що підживлює спекуляції про його вимирання.
Чого, здавалося, не вистачало в цій дискусії, так це розмов про те, як співробітники Google не згадували про недоліки, свідками яких мали й великі видавці минулого року. Їх можна було так легко знищити.
Коли мова йде про актуальність SEO для 2025 року, ми дізналися про RAG або Retrieval Augmented Generation. Він надає відповіді, які допомагають магістрам бути в курсі фактів. Система отримує інформацію з різних зовнішніх джерел, включаючи пошукові індекси та графіки знань. Вони можуть розгортати відповідь, оскільки інтерфейси чат-ботів надають відповіді природною мовою.
Краще пояснення надійшло від Мартіна Сплітта, який розповів, наскільки простіше завантажувати документи, і з п’яти завантажених документів ви звідкись отримаєте відповідь. Отже, чим більше джерел, тим краще та надійніше отримати швидку та точну відповідь.
Далі Мюллер розповів про концепцію RAG і те, як вона пов’язує SEO з пошуком AI. Так, сканування та індексування все ще існують із ранжируванням, але RAG не менш важливий. Тож наступного разу, коли ви подумаєте, що штучний інтелект — це чарівна скринька, і ви не впевнені, який зв’язок між ним і SEO, ви можете розглянути RAG, додав він.
Перш ніж закінчити, ми вирішили поділитися фактичним впливом ШІ на пошук. Багато чого змінилося, і хоча це відкрито не обговорюється, ми занотуємо це для вас нижче.
Для початку попрощайтеся з органічними результатами пошуку, оскільки вони фактично застаріли. Так було 15 років, але завдяки ШІ це зникло. Далі, пошукові запити на природній мові – це шлях. Вони обов’язково дадуть вам точні та швидкі відповіді, тому формулювання є важливим. Нарешті, не менш важливими є внутрішні алгоритми ШІ. Вони роблять дуже різкі зміни в поведінці, і хоча не всі видавці бажають цього, це є. І це може миттєво зменшити трафік і різні способи мислення.
Пам’ятайте, що шкода, яку з часом продовжують завдавати алгоритми штучного інтелекту, завжди викликає сумніви, коли ми дивимося на індустрію технологій. Тим не менш, ситуація покращується, але трафік справді знищився з тих пір, як штучний інтелект був включений у серверну частину Google. Світ справді сподівається на кращі зміни у 2025 році, коли виробник Android зможе краще вирішити це питання. Наразі схоже, що видавцям доведеться з нетерпінням чекати та спостерігати, що буде далі. Сподіваюся, до того часу генеральний директор зможе краще пояснити реальний вплив ШІ на пошук.
Читати далі: Джефрі Хінтон, провідний фахівець із обробки даних, підтримує Ілона Маска в судовому позові, який блокує перехід OpenAI на комерційну компанію
