Google випустив попередню дослідницьку функцію на основі штучного інтелекту, яка має допомогти користувачам ефективніше орієнтуватися в академічній літературі. Інструмент Scholar Labs функціонуватиме як розширення давньої академічної пошукової системи компанії Google Scholar.
Цей крок, оголошений 18 листопада в Scholar Blog компанії, відображає ширшу тенденцію в ed tech: застосування штучного інтелекту для оптимізації академічних операцій і процесів у сфері, що все більше зосереджується на ефективності, прозорості та доступності.
Відповідно до нещодавнього прес-релізу, Scholar Labs розроблено для підтримки дослідників, студентів і викладачів, яким потрібно працювати над обширними або міждисциплінарними темами. Інструмент досліджує детальні запити, виділяє основні теми та отримує відповідні документи, проіндексовані в Google Scholar. Потім штучний інтелект організовує результати таким чином, щоб окреслити зв’язки між дослідженнями, потенційно скорочуючи час, витрачений на сортування великих обсягів результатів.
«Припустімо, ви хочете з’ясувати, як споживання кофеїну може вплинути на короткочасну пам’ять», — йдеться у заяві Google, наводячи приклад того, як система синтезує інформацію. “Scholar Labs може шукати документи, які висвітлюють взаємозв'язок між споживанням кофеїну, утриманням короткочасної пам'яті та когнітивними дослідженнями, пов'язаними з віком, щоб зібрати найбільш релевантні документи. Після оцінки результатів він визначає документи, які відповідають на ваше загальне дослідницьке запитання, пояснюючи, як кожна стаття розглядає це питання”.
Аналізуючи структуру та мету запиту, система проводить ширший пошук, ніж традиційні інструменти на основі ключових слів, аналізуючи різні аспекти досліджуваної області. У Google заявили, що ця функція призначена для того, щоб допомогти користувачам виявити зв’язки, які інакше можна було б не помітити під час перегляду окремих досліджень.
Компанія не оголосила графік розширення доступності та зазначила, що Scholar Labs залишається експериментальною функцією на ранній стадії в Google Scholar.
