Прокатний електричний багі Yo-Go припаркований на узбіччі 20 січня 2025 року у Фулхемі, Англія. … [+]
Фулхем раптом перетворився на поле для гольфу? Ні, ці електричні візки – Йо-Го.
Десять яскраво-жовтих баггі в стилі гольф-карів проходять випробування до жовтня в рамках схеми спільного використання мікромобільних засобів у невеликій частині Фулхема в Лондоні.
Назвіть їх візками для гольфу або електричними баггі, але Yo-Go називає їх сусідськими електромобілями (NEV). Вони спеціально розроблені для місцевих подорожей із максимальною швидкістю 20 миль/год. Оскільки вони легші за стандартний транспортний засіб, вони безпечніші для пішоходів, стверджує компанія.
Прокатний електричний багі Yo-Go припаркований на узбіччі 20 січня 2025 року у Фулхемі, Англія. … [+]
Їхня оренда коштуватиме 20 пенсів за хвилину, але ця ціна знижується до 10 пенсів за хвилину для учасників із передплатою £10 на місяць. Будь-хто, хто хоче використовувати Yo-Go, повинен мати вік від 25 до 70 років і мати водійські права Великобританії або ЄС принаймні два роки.
Йо-гоу проти автомобілів
Незважаючи на те, що баггі працюватимуть за подібною моделлю спільного використання велосипедів, наприклад, тими, що керуються Transport for London і Lime, компанія не хоче відмовлятися від активних подорожей, але запобігає поїздкам на автомобілях, які часто є відносно короткими.
«Ми сподіваємося, що вони стануть скорішою заміною автомобілям», — сказав Southwark News генеральний директор Yo-Go доктор Сем Бейлі. «Що ми хочемо зробити, це створити щось, що здається більш знайомим, нагадує водіння чогось – де у вас є ремінь безпеки, у вас є каркас безпеки, у вас є дах, кудись можна поставити багаж. – так що, якщо ви користуєтеся автомобілем, перейти на щось подібне було б простіше», – додав він.
Водіння йо-гоу
Наразі 250 місцевих жителів зареєструвалися для використання десяти баггі, у планах додати ще 40 до парку. Наразі є лише одне місце, де можна забрати баггі, на Вудлон-роуд, і їх потрібно повернути туди ж після поїздки.
На цій фотоілюстрації телефон відображає програму Yo-Go, коли він лежить на кермі … [+]
Тим не менш, компанія каже, що баггі мають запас ходу 30-40 миль на повному заряді, а деякі NEV мають сонячні батареї в надії збільшити запас ходу ще на 10 миль, але наскільки це ефективно, особливо взимку, ще належить побачити.
Їх можна взяти куди завгодно на місцевих дорогах, але не на автострадах і ще не в межах лондонської зони стягнення плати за пробки, хоча доступ до центру Лондона знаходиться в роботі. Їх можна припаркувати та залишити, якщо вони займаються справами, з безкоштовною парковкою на будь-якому паркувальному місці міської ради.
Плани ради
Хаммерсміт і Фулхем, місцева рада, де відбувається судовий процес, раніше припиняли компанії з обміну велосипедами за захаращення вулиць, але Lime і Human Forest зараз працюють там. Раніше в окрузі також існувала схема спільного використання електромобілів під назвою Bluecity, але вона була закрита у 2020 році після трьох років роботи.
«Ці інноваційні електричні багі — ще одна новинка для Хаммерсміта та Фулхема, оскільки вони пропонують мешканцям і підприємствам доступну екологічну альтернативу», — сказав речник ради.
Міста з візками для гольфу
У той час як у Yo-Go заявили, що цей пілот був першим у світі, у світі є багато місць, де дозволено проїзд візків для гольфу на дорогах загального користування — зокрема, у спільнотах пенсіонерів із полями для гольфу в сонячних штатах США, а також у туристичних напрямках, таких як Коста-Ріка, Беліз і острів Каталіна в Каліфорнії.
Гольф-кари на вузькій вулиці, Ісла-Мухерес, Карибське узбережжя, Канкун, Кінтана-Роо, Мексика. … [+]
Але є також Пічтрі-Сіті в Джорджії, де вже давно використовують візки для гольфу для пересування на громадських вулицях, і вони використовуються в деяких частинах Китаю на дорогах загального користування.
Як не дивно, це має сенс для багатолюдних міських районів, де короткі поїздки є звичайним явищем. Гольф-автомобілі повільніші та легші, а отже, менш загрозливі для пішоходів. Коли вони електричні, вони не забруднюють навколишнє середовище в місці використання. І вони менші, займають менше місця на дорозі та для паркування. Крім того, середня швидкість руху в Лондоні становить близько 9 миль на годину — потужніші транспортні засоби здебільшого витрачаються даремно.
Як зазначає Yo-Go на своєму веб-сайті: «Статистика говорить сама за себе. Транспорт є найбільшим джерелом викидів парникових газів у Великій Британії, на нього припадає 26% від загального обсягу викидів. Дорожній рух є найбільшим джерелом забруднення повітря, а в Лондоні, за оцінками, 1000 людей помирають щороку через погану якість повітря».
“Але ми можемо це змінити”, – додали в ньому. «Якби кожна машина в Хаммерсміт і Фулхем проїжджала лише на 5 миль менше на тиждень, це б усувало понад 10 мільйонів миль транспорту з доріг Боро щороку».
Як зазначає Бейлі, Yo-Go не повинен бути заміною велосипедів, але якби кожен автомобіль у Лондоні був електричним візком, місто було б зовсім іншим місцем.
