Результати пошукових систем Google тепер вимагають JavaScript, ефективно «приховуючи» списки від трекерів органічного рангу, моделей штучного інтелекту та інших інструментів оптимізації.
Найпопулярніша у світі пошукова система почала вимагати JavaScript на пошукових сторінках минулого місяця. Google заявив, що крок спрямований на захист своїх послуг від ботів та “зловживань”, можливо, тонко завуальована алюзія на конкурентоспроможний ШІ.
Ці зміни можуть ускладнити оптимізацію пошукових систем щонайменше трьома способами: відстеження рангів, дослідження ключових слів та видимість AI.
Пошук Google зараз вимагає, щоб браузери увімкнули JavaScript.
Вплив JavaScript
Веб-сканери можуть вичісувати та індексувати сторінки з підтримкою JavaScript навіть тоді, коли сам JavaScript робить вміст. GoogleBot робить це, наприклад.
Бот, що скручує, захоплює вміст HTML-сторінки за чотири кроки, більш-менш:
- Прохання. Круглер надсилає простий HTTP -запит на URL -адресу.
- Відповідь. Сервер повертає вміст HTML.
- Розбір. Круглер аналізує (аналізує) HTML, збираючи вміст.
- Використання. Вміст передається для зберігання або використання.
Наприклад, перед перемикачем JavaScript боти від Ahrefs та Semrush повзали Google Serps. Бот міг відвідати SERP для, скажімо, “чоловічі бігові взуття”, проаналізувати HTML та використовувати дані для отримання звітів про відстеження та дорожнього руху.
Процес порівняно ускладнюється JavaScript.
- Прохання. Круглер надсилає простий HTTP -запит на URL -адресу.
- Реакція. Сервер повертає основний скелет HTML, часто без особливого вмісту (наприклад,, .).
- Виконати. Для запуску динамічного вмісту JavaScript та завантаження. Круглер робить сторінку у безголівному браузері, такому як лялька, драматург або селен.
- Чекати. Суллер чекає завантаження сторінки, включаючи дзвінки API та оновлення даних. Кілька мілісекунд можуть здатися незначними, але це уповільнює сканерів і додає витрат.
- Розбір. Круглер аналізує динамічний та статичний HTML, збираючи вміст, як і раніше.
- Використання. Вміст передається для зберігання або використання.
Два додаткові кроки – виконайте і чекають – далеко не тривіальні, оскільки вони потребують повного моделювання браузера і, отже, набагато більше процесора та оперативної пам’яті. Деякі підрахували, що повзання з підтримкою JavaScript займає в три-10 разів більше обчислювальних ресурсів, ніж вискоблювання статичного HTML.
| Означати | HTML Scrabing | JavaScript Scrabing |
|---|---|---|
| Початкова відповідь | Повний вміст HTML | Мінімальний HTML з заповнювачами |
| Виконання JavaScript | Не потрібно | Необхідний |
| Інструменти | Запити, BeautifulSoup, Scrap | Лялька, драматург, селен |
| Виконання | Швидше, легкий | Повільніші, важкі ресурси |
| Наявність вмісту | Тільки статичний зміст | Як статичний, так і динамічний вміст |
| Складність | Низький | Високий |
Варто уточнити, що Google не робить весь SERP за допомогою JavaScript, натомість вимагає, щоб браузери відвідувачів дозволили JavaScript – по суті той самий вплив.
Час і ресурси для повзання Серп сильно різняться. Отже, не можна легко оцінити вплив нових вимог Google JavaScript на той чи інший інструмент, крім освіченої здогадки.
Відстеження рангу
Маркетологи використовують інструменти для відстеження органічного рангу для моніторингу, де веб-сторінка з’являється в Google SERPS-списках, представлених фрагментах, панелях знань, локальних пакетів-для цільових ключових слів.
Semrush, Ahrefs та інші інструменти повзають мільйони, якщо не мільярди, щомісяця SERPS. Візуалізація та розбір цих динамічних результатів може значно підвищити витрати, можливо, в п'ять разів.
Для маркетологів це потенційне збільшення може означати, що інструменти відстеження стають дорожчими або відносно менш точними, якщо вони нечасто повзають Серпс.
Дослідження ключових слів
Вимога JavaScript Google також може вплинути на дослідження ключових слів, оскільки визначення відповідних ключових слів високого руху може стати неточним та дорожчим.
Ці зміни можуть змусити маркетологів знайти інші способи виявлення тем вмісту та прогалин ключових слів. Кевін Індіг, поважний оптимізатор пошукових систем, запропонував маркетологам звернутися до показників трафіку на сторінці або домені, якщо дані ключових слів стають недостовірними.
Моделі AI
Геп, що оточують двигуни AI, нагадує мені про голосовий пошук кілька років тому, хоча перший стає набагато більш трансформативним.
Ймовірно, моделі AI повзали результати Google, щоб відкрити сторінки та вміст. Модель AI попросила знайти найкращу взуття для 185-кілограмового чоловіка, може зішкрібати Google SERP та перейти на посилання на 10 найкращих сайтів. Таким чином, деякі маркетологи очікували ефекту ореолу від рейтингу в Google.
Але моделі AI тепер повинні витрачати додатковий час та обчислювальну потужність для розбору сторінок результатів Google JavaScript.
Зачекайте і адаптуйте
Як це часто буває зі змінами Google, маркетологи повинні чекати, щоб оцінити ефект JavaScript, але одне певне: SEO змінюється.
