...
Середа, 14 Травня, 2025
4.2 C
Kyiv

Чи погіршуються Google та інші пошукові системи, чи ми повинні змінити, як ми шукаємо інформацію?

Ви коли-небудь вдарили запитання в браузер і йому подали купу погано написаних, наповнених рекламою веб-сайтів, які насправді не дають вам відповіді?

Або підсумок, породжений штучним інтелектом (AI), який не має сенсу – чи невірний?

Пошукові системи, зокрема Google, – це шлюз більшості людей до Інтернету. І іноді їм не вдається отримати людей потрібні результати.

Але в останні роки зростає контроль за їх якістю. Від соціальних медіа до академічних наук виникали питання щодо того, чи пошукові системи надають інформацію, як раніше.

Австралійська комісія з питань конкуренції та споживачів (ACCC) також викликала занепокоєння щодо зниження якості у звіті, опублікованому в пошукових системах наприкінці минулого року.

Оскільки генеративні AI полегшують створення веб-сайтів низької якості, а іноді й сумнівні резюме AI, які зараз сидять у верхній частині багатьох пошукових запитів Google, ви можете подумати, що в Інтернеті стає важче щось шукати і отримати надійну відповідь в Інтернеті.

Неоновий знак визначає логотип Google.

Google різко змінив характер його пошуку з моменту створення.(Unsplash: Mitchell Luo)

Але пошукові системи все ще є великим бізнесом. Коли минулого тижня Apple оголосила, що планує додати пошук, що працює на AI, до свого браузера, материнська компанія Google втратила 1550 мільярдів доларів (235 мільярдів доларів) на ринкову вартість.

В даний час Google командує 94 відсотками австралійського ринку пошуку, повідомляє ACCC. Більшість інших пошуків, близько 4,7 відсотка, трапляються на суперницькій пошуковій системі Microsoft за замовчуванням.

Тож чи справді пошукові системи погіршуються чи просто змінюються? І якщо ви не задоволені відповідями, які отримуєте, що ще ви могли б зробити?

Отже … чи якість пошукових систем знижується?

Якість пошуку важко виміряти. П'ятнадцять років тому ваш пошук може бути зареєстрований як невдалий, якщо ви не натиснули на жодну із представлених вам сторінок. Але тепер, із підсумками, це часто очікування за замовчуванням.

Олег Зендель, комп'ютерний вчений з університету RMIT, каже, що пошук за останні 10 років стало “набагато краще”.

Але в коротший термін, як за останні кілька років, це важче сказати.

“Вміти однозначно сказати, що стає краще, або ще гірше – це не те, що може зробити Google”, – говорить доктор Зендель.

Для цього є кілька причин. Для одного, користувачі хочуть різних речей від пошукових систем у різний час. Служба, яка дуже хороша в повідомленні про місцевий звіт про погоду, не обов'язково може бути найкращою у пошуку детальної архівної інформації для звіту про дослідження.

Потім відбулися великі зміни в тому, як працюють пошукові системи. Починаючи з кінця 2010 -х, вони перейшли від найкращого повернення пошуку ключових слів (наприклад, “висота улуру”) до пошуку природних мов (наприклад, “Наскільки високий – Улуру” – і щоб врятувати вас клацанням, відповідь становить 863 метри над рівнем моря і на 348 м вище його локальних оточення).

Телефон на зеленому тлі, що показує домашню сторінку Bing.

Пошукові системи, такі як Google та Microsoft's Bing, все частіше використовуються для завдань, крім пошуку веб -сторінок.(Зображення Getty: Габбі Джонс/Блумберг)

Шведський інженер програмного забезпечення Віктор Лофгрен каже, що пошукові системи спочатку були розроблені “для пошуку документів в Інтернеті, що стосуються певної теми”.

“Але вони поступово почали використовуватись для всіх завдань, в яких вони насправді ніколи не були дуже хорошими, наприклад, відповідати на загальні запитання”.

Він вважає, що це спрацювало лише тому, що Інтернет “випадково містить” багато хороших відповідей.

“Але поєднання посиленої проліферації та ефективності спаму пошукових систем змінило це”.

Пан Лофгрен вважає, що ця зміна – це крок до смерті великих пошукових систем, таких як Google, оскільки великі мови, такі як Chatgpt, краще підходять для надання простих відповідей для користувачів.

“Вони не завжди дають вам правильні відповіді, а якщо чесно, а також пошукові системи”, – каже він.

Пошукові системи також все частіше ставлять підсумки AI у своїх результатах – включаючи Google. (Хоча, якщо ви не шанувальник підсумків AI Google, ось порада: додавання “-ai” до пошукового запиту буде видалити їх.)

Ці огляди AI можуть представити новий набір проблем з неточністю.

Ешвін Нагаппа, дослідник з соціальних наук та цифрових медіа в Квінслендському технологічному університеті, вказує, що нещодавня стаття, яка виявила, що огляди AI Google можуть бути запропоновані виготовити притулок, шукаючи фальшиві висловлювання.

“Якщо ви не носіїв англійської мови або ви використовуєте слова, які є різною мовою, підсумки AI можуть не зрозуміти це”, – говорить доктор Нагаппа.

Йоханна Тріппас, також комп'ютерний вчений університету РМІТ, каже, що зниження якості пошуку стало “основним поточним” на конференціях з інформатики, які вона відвідувала.

Але вона також каже, що наші очікування пошукових систем зросли.

“Зараз користувачі очікують, що він не може просто зробити просту відповідність ключових слів. Вони також хочуть, щоб система відповів на дуже складну відповідь дуже прямо”.

Якщо Гуглінг не працює, як ще я можу знайти інформацію?

Якість пошукової системи може загалом погіршитись. Але якщо ви думаєте, що ваш особистий досвід пережив, ви не в тупику.

Д-р Зендель каже, що найпростіша річ, якщо ви незадоволені результатами пошуку,-це перепір запиту.

“Якщо це не спрацює, спробуйте різні джерела. Це може бути альтернативні пошукові системи, такі як DuckDuckgo, сміливий, Бінг – їх зараз так багато”.

У Вікіпедії є довгий перелік академічних пошукових систем та баз даних, які можуть допомогти при більш детальному дослідженні конкретних сфер.

Пошукові системи не потрібно керувати технологічними бегемотами. Містер Лофгрен побудував пошукову систему під назвою Marginalia Search, який потребує всього години на тиждень.

Marginalia Search розроблений для того, щоб представити важкі, некомерційні веб-сайти, використовуючи “дуже традиційні алгоритми рейтингу”, говорить пан Лофгрен. Це корисно для перегляду Інтернету, але не обов'язково дає вам швидкі відповіді на конкретні запитання.

Д -р Тріппас каже, що пошук часто повинен бути ітеративним досвідом, вдосконаленням та налаштуванням запитів.

Хоча AI може бути корисним, вона каже, що “просто важливо бути пильним і перевірити факти” при використанні результатів, що генеруються AI, так само, як можна було б з пошуковими системами.

Д -р Нагаппа каже, що прямувати до джерел, таких як надійні новинні організації, залишається важливим.

“Ви несете певну відповідальність, щоб переконатися, що ви краще розумієте свою інформацію”, – каже він.

Є запити, коли веб -сторінки уряду, ймовірно, будуть найкращим джерелом – наприклад, чи потрібна вам віза для подорожі в певні країни та як подати заявку на них.

Генеративна ШІ не є хорошим посібником для цієї ситуації, як один австралій дізнався, коли виявив, що йому потрібна віза, щоб увійти до Чилі, незважаючи на те, що сказав йому Чатгпт.

Д -р Зендель каже, що упередженість підтвердження (наша звичка шукати та запам'ятовувати речі, з якими ми вже погоджуємось) – це те, про що шукачі завжди повинні знати. Вони повинні намагатися протистояти упередженню підтвердження, шукаючи важливу інформацію.

“Якщо ви дійсно дбаєте про це, то вам слід спробувати шукати навпаки. Якщо це політика, то спробуйте подивитися, що говорить інший кандидат”, – пропонує він.

“Якщо це віза, то не шукайте” Чи можу я поїхати в цю країну без візи? ” Шукайте щось на кшталт “Які обмеження” або “Який тип візи мені потрібно їхати в цю країну?”

Зміна форми Інтернет -навігації

Д-р Нагаппа каже, що починають з'являтися ще більші зміни, з такими функціями, як голосові пошуки, AI та Circle-пошук-функція на деяких телефонах Android, яка дозволяє користувачам швидко шукати зображення.

Ці функції потребують набагато більше роботи на стороні пошукової системи, щоб вивести те, що користувач хоче знати. Наприклад, користувач, який обводить фотографію політичного діяча у статті новин, напевно, хоче знати, хто такий політик, а не посилання на придбання їх позову.

Д -р Нагаппа, д -р Зендель та д -р Тріппас беруть участь у дослідницькому проекті під назвою австралійський досвід пошуку, який прагне зрозуміти, як австралійці шукають в Інтернеті.

Перший етап проекту виявив, що результати пошуку не були сильно персоналізовані для користувачів, крім того, щоб врахувати їх місцезнаходження. Наприклад, пошук ресторанів користувача в Мельбурні, наприклад, підніме ресторани в Мельбурні.

Але доктор Нагаппа каже, що пошукові терміни можуть мати великий вплив на результати. Пошук “ресторанів у NAARM” приносить різні відповіді в “ресторани в Мельбурні”, навіть якщо імена відносяться до одного місця.

“Змінюючи невеликі слова в пошуковому запиті, значення змінюється для пошукової системи”, – говорить доктор Нагаппа.

Крім пошуку, сайти, на які ми дивимось, змінилися. Пан Лофгрен вважає, що “лабіринт” сучасної мережі робить майже неможливим залишати часто відвідувані сторінки, такі як соціальні медіа та великі новини.

Він каже, що він розробив пошук Marginalia як тип “Off Ramp”, щоб показати користувачам, що вони все ще можуть знайти “цікавий блог чи веб -сайт, написаний людиною, яка обізнана про тему”.

“Ви можете вибачити, думаючи, що це вже не річ, але це так”, – каже він.

ЩоЦя сторона Інтернету ще дуже яскрава і жива.Що

Гаряче цього тижня

Теми

Обурення як археологічний майданчик Перу

Ванесса БушхлютерBBC NewsCris Bouroncle/AFP через Getty Images

API Claude Antropic може переробити пошук та загрожувати моделям доходу від реклами

Новини: Anthropic запустив API веб-пошуку для Claude, що дозволяє...

15 дурних способів оптимізації веб -сайту вашої компанії для SEO

Сильна оптимізація пошукових систем (SEO) є важливою для того,...

Потенційний чіп в броні Google: втрата юридичного імунітету

Ця стаття передрукована з Білл Дембський, Зрука теоретика дизайну...